Crappy SingFire/BLF-348 clones under $2

18 posts / 0 new
Last post
Lick
Lick's picture
Offline
Last seen: 5 months 1 hour ago
Joined: 10/19/2015 - 14:53
Posts: 155
Crappy SingFire/BLF-348 clones under $2

Hey guys looks like that nice SS host is very popular, there are some mods of it, the most popular one seems to have hearts on the end. They all probably have really crappy emitters but this could be the next SK68 at the prices they’re selling it for. None of them show the emitters or name them, safe to say they aren’t even crappy CREE.

https://www.aliexpress.com/wholesale?site=glo&SortType=price_asc&SearchT...

This is the cheapest 348 style light: https://www.aliexpress.com/item/ITimo-LED-Flashlight-Portable-Mini-Torch...

This one seems to be the cheapest 1:1 SF so far, none of them seem to have the same kind of perfect fit that the BLF model did. https://www.aliexpress.com/item/lantern-battery-stainless-flashlight-160...

This one has a laser, UV, and crappy flashlight, around the same price too! Might be nice if the emitter was swapped. https://www.aliexpress.com/item/3-in-1-Portable-stainless-steel-Mini-Poc...

Looks like a decent disposable EDC.

Lightbringer
Lightbringer's picture
Offline
Last seen: 1 hour 9 min ago
Joined: 08/30/2016 - 14:12
Posts: 6446
Location: nyc

Probably made out of old car-antennas…

I gave up on ordering cheap crap, because it ends up being just crap. I’d rather throw quarters down the sewer than waste my time on garbage.

Budget vs cheap is entirely different. There has to be some minimum quality.

I had (and still have… somewhere) decent SK98s, even with “hollow pills”, but some of what I’ve seen since has been garbage.

09 F9 11 02 9D 74 E3 5B D8 41 56 C5 63 56 88 C0

Lick
Lick's picture
Offline
Last seen: 5 months 1 hour ago
Joined: 10/19/2015 - 14:53
Posts: 155

I’m going to try it, it can’t hurt! The 3 mode looks interesting. I tend to avoid cheap stuff but these could be awesome. Its too heavy and fat to be antenna, at least compared to mine. Smile

At worst it could be a decent AAA host since its SS, the tail wasn’t the best even in the 348s though.

DavidEF
DavidEF's picture
Offline
Last seen: 3 hours 2 min ago
Joined: 06/05/2014 - 06:00
Posts: 6506
Location: Salisbury, North Carolina, USA

Yeah, let us know how it turns out! Thumbs Up

Reason is not automatic. Those who deny it cannot be conquered by it. Do not count on them. Leave them alone.
-Ayn Rand

dhvl1357
Offline
Last seen: 1 week 1 day ago
Joined: 05/18/2016 - 05:59
Posts: 292
Location: South India

What a pity all of them have an optic. TIR or reflector would’ve been nicer. Sad

Slow is smooth; smooth is fast.

AgentSteel
AgentSteel's picture
Offline
Last seen: 11 hours 25 min ago
Joined: 02/21/2017 - 12:04
Posts: 409
Location: FRA

Lightbringer wrote:

I gave up on ordering cheap crap, because it ends up being just crap. I’d rather throw quarters down the sewer than waste my time on garbage.

Budget vs cheap is entirely different. There has to be some minimum quality.

+1
And sometimes you can get quality for only a little bit more bucks

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur

mortuus
mortuus's picture
Offline
Last seen: 17 hours 13 min ago
Joined: 12/16/2014 - 09:33
Posts: 1208
Location: Sweden

nah avoid this crap.. not like the real authentic singfire cost that much more but they last alot longer too.

...where Frugal meets with Flashlight!

ma tumba
Offline
Last seen: 1 week 16 hours ago
Joined: 07/28/2015 - 19:09
Posts: 130
Location: Russia

I bought a couple of these 3x lights. They are actually nicer than I expected. The main beam is very narrow and therefore concentrated, so even the 3mm led would provide decent throw. However the plan was to swap for 5mm yuji and there is no space for a 5mm led. Plus the lens is quite yellow.

So I will keep it as a “conference” light but thats it

wle
wle's picture
Offline
Last seen: 9 hours 38 min ago
Joined: 01/07/2015 - 13:49
Posts: 898
Location: atlanta ga

One thing to watch for is, misleading specs.
In particular – the “3 mode” capability with 1 x AAA cell.
I’ve seen it claimed and it isn’t real.
At best the modes will be “battery burner”, “ too dim “ and “annoying strobe”

ma tumba
Offline
Last seen: 1 week 16 hours ago
Joined: 07/28/2015 - 19:09
Posts: 130
Location: Russia

The ones I got are real 3-mode ones. Laser, uv, aspherical. The 3-way switch works just fine. I also have much smaller button batt powered ones. Nice stuff as well

nquinn
Offline
Last seen: 1 month 2 weeks ago
Joined: 09/11/2017 - 21:55
Posts: 218
Location: DC

Lightbringer wrote:
Probably made out of old car-antennas…

I gave up on ordering cheap crap, because it ends up being just crap. I’d rather throw quarters down the sewer than waste my time on garbage.

Budget vs cheap is entirely different. There has to be some minimum quality.

I had (and still have… somewhere) decent SK98s, even with “hollow pills”, but some of what I’ve seen since has been garbage.

You seem to have gone through quite a few lights, so I’m curious, if you could only have 3 lights in these categories which would they be?

1. A headlamp used for travel (so weight matters). Torn on AA vs 18650 because my H03 gets tons of capacity but the battery is heavy
2. A 1 × 18650 light that has some throw and isn’t too expensive for around a house. Incredible throw probably doesn’t matter.

I was thinking a zebralight H53Fc (XP-L2 high CRI, AA neutral, all flood and no hotspot. Nichia or the new samsung LED might have been better though), and then maybe something like a single XHP35 or XP-L2 C8 type light. Not sure which but maybe just a cheap Convoy C8A/C8T (xpl-hi) or some budget XHP35 light.

Lightbringer
Lightbringer's picture
Offline
Last seen: 1 hour 9 min ago
Joined: 08/30/2016 - 14:12
Posts: 6446
Location: nyc

Unno, the only headlamps I have are RJ02s, work fine for me.

AAA/AA lights? SP10, not sure if A or B, and/or a TK05. AAAs are too small for me to count as an actual light, except as a zipper-pull or something.

18650? Depends if for flood or throw. To me, those are 2 way different lights. And in-between would be a 3rd.

Candidates? For throw, C8 variant, dunno which. C8A or -F, most likely.

Flood? Frankly, I just handhold my RJ02 (replaced the come-with TIR with a wider-angle one) when I want wide-angle. None yet, but a S2+ triple might be nice.

In-between, there’s my ’502, only now that I’m getting jaded with 1klm donks, it’s seeming a bit anæmic lately, so I might have to upgrade it. Still 1-mode, though. Big Smile

For a multi-use light, Frankly, I’ve been liking that UT20 a lot as a dual-switch light.

And that’s not even counting any Q8s, L2s, Jet-Is or -IIs, DV-S9s, etc.

09 F9 11 02 9D 74 E3 5B D8 41 56 C5 63 56 88 C0

jerm03
Offline
Last seen: 5 hours 57 min ago
Joined: 12/03/2012 - 15:07
Posts: 838
Location: SW United States

I also bought several of those 348 clones. I ended up discarding nearly all.
The one clone I have bought for 2-3 dollars is the Hugsby XP 1 clones. Some are unbranded and others Enjoydeal. I have not gotten a bad one, and have probably bought close to 20. They are great for gifting.
Jerry

WalkIntoTheLight
Offline
Last seen: 8 hours 38 min ago
Joined: 12/05/2015 - 10:26
Posts: 1580
Location: Canada
mortuus wrote:
nah avoid this crap.. not like the real authentic singfire cost that much more but they last alot longer too.

The quality of the authentic 348 isn’t that great to begin with. Passable, but not much more. I hate to think what a cheap clone quality is!


nquinn wrote:

1. A headlamp used for travel (so weight matters). Torn on AA vs 18650 because my H03 gets tons of capacity but the battery is heavy
2. A 1 × 18650 light that has some throw and isn’t too expensive for around a house. Incredible throw probably doesn’t matter.

I was thinking a zebralight H53Fc (XP-L2 high CRI, AA neutral, all flood and no hotspot.

I think that’s a great choice. 1xAA keeps a headlamp light enough for comfort. And, while I’m not a fan of frosted lenses, it makes sense on a headlamp meant for seeing your immediate surroundings.

Quote:
and then maybe something like a single XHP35 or XP-L2 C8 type light. Not sure which but maybe just a cheap Convoy C8A/C8T (xpl-hi) or some budget XHP35 light.

If you want to stick with Zebralight, I really like the SC600w MkIV HI. It’s 1×18650 with an XHP35 HI emitter. It throws surprisingly well for such a small light, and of course has the efficiency and long run-times you get with Zebras. It’s my favourite for a general-purpose outdoor light on walks, if I carry just one primary light.

For long throw, a C8 makes sense. But, don’t get the Convoy C8, go with one with a FET driver for more output. For example, the Astrolux C8 gives you 100K candella, which is about 60% more than the Convoy C8. The downside is less runtime, but you really don’t need long run-times with a dedicated thrower, since you’ll probably just use it for short bursts.

On walks, though, I prefer the Zebralight.

On bicycle rides, I use a Zebralight SC600w MkIV Plus as a bike light (floody XHP50.2, and very bright and efficient), and use the Astrolux C8 as a spotter for animals and stuff. That combo works really well. When biking, I appreciate the extra throw of a dedicated thrower when I need it.

Lick
Lick's picture
Offline
Last seen: 5 months 1 hour ago
Joined: 10/19/2015 - 14:53
Posts: 155

WalkIntoTheLight wrote:
mortuus wrote:
nah avoid this crap.. not like the real authentic singfire cost that much more but they last alot longer too.
The quality of the authentic 348 isn't that great to begin with. Passable, but not much more. I hate to think what a cheap clone quality is!

 

Why don't you like them? The SF had a crappy tailcap IMO, it just looked cool how it the brushing fit together IMO.

WalkIntoTheLight
Offline
Last seen: 8 hours 38 min ago
Joined: 12/05/2015 - 10:26
Posts: 1580
Location: Canada
Lick wrote:

WalkIntoTheLight wrote:
The quality of the authentic 348 isn’t that great to begin with. Passable, but not much more. I hate to think what a cheap clone quality is!

 


Why don’t you like them? The SF had a crappy tailcap IMO, it just looked cool how it the brushing fit together IMO.

Oh, I do like them, and I’ve bought plenty of them. Great lights, for the price, but it’s primarily the Nichia 219 that makes them great lights. The quality is barely acceptable, IMO. Threads are way too fine, and some lights even came already cross-threaded as a result. They are not very drop-proof. Even dropping on a carpet, I’ve had the switch push in and stop working. It’s easy enough to fix, but the press-fit is too easily slipped when dropped. They are not waterproof, so I’m not sure you can wash them under a faucet if you get them dirty. Finally, while the LED is great, the range of tints you get is far too wide (I have a really green one, something I’ve never seen on another Nichia 219 light).

For those reasons, I would not carry one as an EDC or depend on it as a primary light. But, I stash them around the house, and they make perfect lights for brief use when you need a light that’s handy and close by. Also, since they’re so inexpensive, I don’t really care if I break one or lose one.

Streamer
Streamer's picture
Offline
Last seen: 1 hour 9 min ago
Joined: 12/01/2011 - 21:06
Posts: 3549
Location: TX

Waterproof? I have to laugh. Wife has handed mine back to me at least 5-6 times from the washer/ dryer obstacle course and it shines brightly til this day….waterproof? just don’t DIVE with it.. Big Smile

eta: she gets a real kick out of clickin it on and handin it to me…makes me smile every time… Innocent

WalkIntoTheLight
Offline
Last seen: 8 hours 38 min ago
Joined: 12/05/2015 - 10:26
Posts: 1580
Location: Canada
Streamer wrote:
Waterproof? I have to laugh. Wife has handed mine back to me at least 5-6 times from the washer/ dryer obstacle course and it shines brightly til this day….waterproof? just don’t DIVE with it.. Big Smile

Oh, that’s good to know. I won’t worry about washing some of mine off if they get dirty.