Is banggood a legit business?

70 posts / 0 new
Last post
Flashem
Flashem's picture
Offline
Last seen: 2 hours 49 min ago
Joined: 10/27/2017 - 16:28
Posts: 85
Location: The windy city

Flashem wrote:
Second day message.. Lets see how long this continues.. Facepalm “BANGGOOD CUSTOMER SUPPORT

Thank you for contacting us.

Regarding your concern, I understand this might cause you unconvinced, let me escalate it to the internal department to see any other solutions for you after they check relevant information.

Please expect the contact via email in 24 hours.Thank you very much for your kind understanding.

Best regards,

Aries

NO REPLY..! I just sent another message… Went onto my BG account just now. They deleted the second shipped order so it looks as if I received the first light.. This is f*cking unreal..! I’ve yet to contact PayPal never had too! I feel this may be my only option if they keep this BS up…

Flashem
Flashem's picture
Offline
Last seen: 2 hours 49 min ago
Joined: 10/27/2017 - 16:28
Posts: 85
Location: The windy city

Flashem wrote:
Flashem wrote:
Second day message.. Lets see how long this continues.. Facepalm “BANGGOOD CUSTOMER SUPPORT

Thank you for contacting us.

Regarding your concern, I understand this might cause you unconvinced, let me escalate it to the internal department to see any other solutions for you after they check relevant information.

Please expect the contact via email in 24 hours.Thank you very much for your kind understanding.

Best regards,

Aries

NO REPLY..! I just sent another message… Went onto my BG account just now. They deleted the second shipped order so it looks as if I received the first light.. This is f*cking unreal..! I’ve yet to contact PayPal never had too! I feel this may be my only option if they keep this BS up…

Here fellas.. Today’s Response..

On Friday, May 29, 2020, 5:26:01 AM CDT, wrote:

Dear Flashem,

Thank you for your e-mail.

We can not open the video, could you please send it again?

We apologize for any inconvenience caused and appreciate your understanding.

Best regards,

Abbie

MY REPLY: This is very inconvenient and NO, I don’t understand nor do I believe you.. how can’t you open this Video it’s on YOUTUBE…? How many times do I have to send the link, how many more times do we have to go back and forth here..?

This is absurd, I will be contacting PayPal and disputing this purchase if I don’t receive a refund soon.. I have all the information needed to obtain proof that I’m getting the run around and paid for empty boxes..! This box and the other were shipped empty.. The package weight alone confirms that.. I hope this can be prevented and resolved ASAP..!

LINK: COPY AND PASTE

https://www.youtube.com/watch?v=92azDJccJVE

Mark M
Mark M's picture
Offline
Last seen: 3 weeks 6 days ago
Joined: 06/28/2018 - 04:55
Posts: 359

That really sucks, PayPal has shifted their customer service model to find the case in favor of the seller, in an attempt to garner more companies to use their platform. I have learned it is better to dispute the charge with your credit card company or financial institution.

Lightbringer
Lightbringer's picture
Offline
Last seen: 2 hours 3 min ago
Joined: 08/30/2016 - 14:12
Posts: 11407
Location: nyc

Whoa, that video’s pretty convincing. Absolutely, PP should side with you, and if not, then the CC.

09 F9 11 02 9D 74 E3 5B D8 41 56 C5 63 56 88 C0

Flashem
Flashem's picture
Offline
Last seen: 2 hours 49 min ago
Joined: 10/27/2017 - 16:28
Posts: 85
Location: The windy city
Lightbringer wrote:
Whoa, that video’s pretty convincing. Absolutely, PP should side with you, and if not, then the CC.

I agree..! Along with all the emails I have gathered of this back and forth BS and screenshots of the replacement order sent and dates shipped, and then the order magically removed from there site; like their trying to make it look like I revived the first one and all was OK..! HA… PayPal better side with me.. I spend LOTS of money through them and I’ll be damned if they side with these as*holes..!

antiparanoico
Offline
Last seen: 2 days 9 hours ago
Joined: 07/14/2013 - 19:17
Posts: 1172
Location: Wandering the world.

A few years ago I had a problem (incomplete product) for which I decided not to buy from them any more.
Due to inexperience with them I let the Paypal term expire, the customer service thought I was an idiot, in every message I received excuses and lies.
The only way to get some of the money back was to post what happened to me on forums where they posted offers (mainly on Forolinternas).
From there it is “The Cave of Tricksters”.

If anything can go wrong, it will.
Matter will be damaged in direct proportion to its value.

LennonsGhost
LennonsGhost's picture
Offline
Last seen: 5 hours 40 min ago
Joined: 04/12/2020 - 00:33
Posts: 5
Location: Tennessee

Does anyone in the US have experience ordering from the BG USA warehouse? It says 2-8 days shipping…curious as to if that is somewhat accurate.

sharkman8810
Offline
Last seen: 3 weeks 1 day ago
Joined: 08/12/2019 - 22:31
Posts: 34
Location: Pennsylvania, U.S.A.

My thoughts are; yes Banggood is legit. But it is a chinese very low customer service company. It doesnt operate like our native U.S. companies do. I think of it like flea market, or yard sale rules. I recommend sofirn off amazon, or using usa warehouses stuff. I dont know about B.G. usa warehoused items. That would be interesting to find out about.

Flashem
Flashem's picture
Offline
Last seen: 2 hours 49 min ago
Joined: 10/27/2017 - 16:28
Posts: 85
Location: The windy city

Flashem wrote:
Flashem wrote:
Flashem wrote:
Second day message.. Lets see how long this continues.. Facepalm “BANGGOOD CUSTOMER SUPPORT

Thank you for contacting us.

Regarding your concern, I understand this might cause you unconvinced, let me escalate it to the internal department to see any other solutions for you after they check relevant information.

Please expect the contact via email in 24 hours.Thank you very much for your kind understanding.

Best regards,

Aries

NO REPLY..! I just sent another message… Went onto my BG account just now. They deleted the second shipped order so it looks as if I received the first light.. This is f*cking unreal..! I’ve yet to contact PayPal never had too! I feel this may be my only option if they keep this BS up…

Here fellas.. Today’s Response..

On Friday, May 29, 2020, 5:26:01 AM CDT, wrote:

Dear Flashem,

Thank you for your e-mail.

We can not open the video, could you please send it again?

We apologize for any inconvenience caused and appreciate your understanding.

Best regards,

Abbie

MY REPLY: This is very inconvenient and NO, I don’t understand nor do I believe you.. how can’t you open this Video it’s on YOUTUBE…? How many times do I have to send the link, how many more times do we have to go back and forth here..?

This is absurd, I will be contacting PayPal and disputing this purchase if I don’t receive a refund soon.. I have all the information needed to obtain proof that I’m getting the run around and paid for empty boxes..! This box and the other were shipped empty.. The package weight alone confirms that.. I hope this can be prevented and resolved ASAP..!

LINK: COPY AND PASTE

https://www.youtube.com/watch?v=92azDJccJVE

Latest response, Sunday May31

Dear Flashem,

Thank you for your e-mail.

We deeply apologize for what happened to your order 82081703.

We have contacted the relative colleague to check it. Would you mind waiting for it?

Besides, did you contact the carrier to check more information?

We will do our best to assist you in solving this issue. If you have any question, please contact us at any time.

Best regards,

Abbie

Lightbringer
Lightbringer's picture
Offline
Last seen: 2 hours 3 min ago
Joined: 08/30/2016 - 14:12
Posts: 11407
Location: nyc

Okay, so you get a sealed envelope (almost impossible to open up one of those without making it very clear that it’s been opened), right on camera, open up an empty box, and you’re supposed to go to the local post-office for more info?

Uhh, yah, okay.

09 F9 11 02 9D 74 E3 5B D8 41 56 C5 63 56 88 C0

mortuus
mortuus's picture
Offline
Last seen: 6 hours 20 min ago
Joined: 12/16/2014 - 09:33
Posts: 2675
Location: Sweden

its obvious someone stole the light, it doesnt matter where really, u should get money back but its weird someone got through all trouble re-seal the package for some reason… usually packages dissapear.. i hope u get money back. not sure what banggood wants… why would post office have anything to say? its not like the light is there behind the counter…..

...where Frugal meets with Flashlight!

Lightbringer
Lightbringer's picture
Offline
Last seen: 2 hours 3 min ago
Joined: 08/30/2016 - 14:12
Posts: 11407
Location: nyc

Almost certainly, the light was stolen from the box before packing. It’s nigh impossible to open-then-reseal those baggies without it being painfully obvious, and iirr the listed-on-the-envelope package-weight was quite low, reflecting the lack of any light inside the empty box. So it was sealed at BG with the empty box pretending to be the complete package.

09 F9 11 02 9D 74 E3 5B D8 41 56 C5 63 56 88 C0

Flashem
Flashem's picture
Offline
Last seen: 2 hours 49 min ago
Joined: 10/27/2017 - 16:28
Posts: 85
Location: The windy city

Flashem wrote:
Flashem wrote:
Flashem wrote:
Flashem wrote:
Second day message.. Lets see how long this continues.. Facepalm “BANGGOOD CUSTOMER SUPPORT

Thank you for contacting us.

Regarding your concern, I understand this might cause you unconvinced, let me escalate it to the internal department to see any other solutions for you after they check relevant information.

Please expect the contact via email in 24 hours.Thank you very much for your kind understanding.

Best regards,

Aries

NO REPLY..! I just sent another message… Went onto my BG account just now. They deleted the second shipped order so it looks as if I received the first light.. This is f*cking unreal..! I’ve yet to contact PayPal never had too! I feel this may be my only option if they keep this BS up…

Here fellas.. Today’s Response..

On Friday, May 29, 2020, 5:26:01 AM CDT, wrote:

Dear Flashem,

Thank you for your e-mail.

We can not open the video, could you please send it again?

We apologize for any inconvenience caused and appreciate your understanding.

Best regards,

Abbie

MY REPLY: This is very inconvenient and NO, I don’t understand nor do I believe you.. how can’t you open this Video it’s on YOUTUBE…? How many times do I have to send the link, how many more times do we have to go back and forth here..?

This is absurd, I will be contacting PayPal and disputing this purchase if I don’t receive a refund soon.. I have all the information needed to obtain proof that I’m getting the run around and paid for empty boxes..! This box and the other were shipped empty.. The package weight alone confirms that.. I hope this can be prevented and resolved ASAP..!

LINK: COPY AND PASTE

https://www.youtube.com/watch?v=92azDJccJVE

Latest response, Sunday May31

Dear Flashem,

Thank you for your e-mail.

We deeply apologize for what happened to your order 82081703.

We have contacted the relative colleague to check it. Would you mind waiting for it?

Besides, did you contact the carrier to check more information?

We will do our best to assist you in solving this issue. If you have any question, please contact us at any time.

Best regards,

Abbie

TODAY June 2 2020 email below…. HOLY SHIT is this aggravating.. BANGGOOD is simply playing STUPID here by beating around the bush… I’m done playing grab ass..! I’m filing a claim through Paypal after this post..! Angry

Dear Flashem,

hank you for placing your order with us, We will be glad to help you with checking some of its details.

Order number: 83431143

Dispatch date: May 07, 2020

Delivery date: 2020-05-23

Its tracking information shows that your parcel was delivered successfully. If you still have not received it, Could you please check your mailbox or ask your neighbors if they signed on your name?

We advise you to contact the carrier or your local post office and give them the tracking code to know what happened to your package first.

Thank you for your support and understanding. If you need any further information or help, please feel free to contact us again.

Best regards,

Abbie

Lightbringer
Lightbringer's picture
Offline
Last seen: 2 hours 3 min ago
Joined: 08/30/2016 - 14:12
Posts: 11407
Location: nyc

For the record, SAVE THESE EMAILS.

Anyone with 2 working brain-cells to rub together will see the deliberate stall tactics and complete intentional lack of comprehension, trying to run out the clock or whatever.

Whether PP or your CC or whatever, they will then see the stall tactics and “play-dumb-‘til-he-goes-away” attempts.

 

I did that once on AX, when I was shorted a few zip-up boxes, and the seller played dumb to the point I wanted to fly there to personally throttle the SOB. I practically drew a picture with crayons to show what I got vs what I didn’t get, and nothing was sinking in.

AX eventually credited me what I asked for in full. (Emphasis on “eventually”, because you’re “encouraged” to work it out with the seller first.)

09 F9 11 02 9D 74 E3 5B D8 41 56 C5 63 56 88 C0

mortuus
mortuus's picture
Offline
Last seen: 6 hours 20 min ago
Joined: 12/16/2014 - 09:33
Posts: 2675
Location: Sweden

BS reply… it was obviously stolen maybe before they even packed it ? they just grabbed the first box of the shelf in the warehouse and didnt even bother to inspect it maybe before pack it and ship it out ? either way paypal should cover this crap… and banggood maybe should do better security check inspections those that are responsible to ship and pack out orders…. Facepalm

...where Frugal meets with Flashlight!

Flashem
Flashem's picture
Offline
Last seen: 2 hours 49 min ago
Joined: 10/27/2017 - 16:28
Posts: 85
Location: The windy city

PayPal case opened..! Here was my message to BANGGOOD via PayPal response! (First claim ever!)

“Box shipped out empty 2 times…! Contacted seller customer service the day of delivery and included multiple emails on different days including video of package opening… They don’t respond through the same email, they send a new email with silly questions and ridiculous answers! Again, I sent first email the day this happened and everyday after anther silly response… Today was the last straw.. It was crystal clear the package was shipped empty once again.. See FedEx package weight..! Shipped directly from seller empty! The flashlight and battery alone would weight more than this box..
Link of video taken of second empty box.. https://youtu.be/92azDJccJVE”

Guys, I can’t include the picture because I don’t use an image site, however, the weight of this box shipped out with FedEx at 0.9lbs…..! The flashlight is 166g dry now add a 21700 battery to that..! Unreal… I really wanted this light Sad

Flashem
Flashem's picture
Offline
Last seen: 2 hours 49 min ago
Joined: 10/27/2017 - 16:28
Posts: 85
Location: The windy city

Lightbringer wrote:
For the record, SAVE THESE EMAILS.

Anyone with 2 working brain-cells to rub together will see the deliberate stall tactics and complete intentional lack of comprehension, trying to run out the clock or whatever.

Whether PP or your CC or whatever, they will then see the stall tactics and “play-dumb-‘til-he-goes-away” attempts.

 

I did that once on AX, when I was shorted a few zip-up boxes, and the seller played dumb to the point I wanted to fly there to personally throttle the SOB. I practically drew a picture with crayons to show what I got vs what I didn’t get, and nothing was sinking in.

AX eventually credited me what I asked for in full. (Emphasis on “eventually”, because you’re “encouraged” to work it out with the seller first.)

Without a doubt.. I included you guys with all the emails as well.. Just so people looking up how legit this company is they may question buying a light that costs over $200.. Or, may stay away all together seeing the hassle I’ve went through and hopefully will get my money back! Never again..

My question.. Is Going Gear the same company? They use to be on here more with the deal codes.. I got my DX80 from them.. Was wondering why I’m seeing more from BG now..

Lightbringer
Lightbringer's picture
Offline
Last seen: 2 hours 3 min ago
Joined: 08/30/2016 - 14:12
Posts: 11407
Location: nyc

Wellp, that’s why for the most part I don’t buy lights pricey enough to just toss if/when they break. Warranties are usually meaningless (either ship somewhere for a small fortune and possibly get someone else’s broken light, or just get ignored, etc.), and it’s not worth the hassle arguing about a DOA with the seller. PP/CC might refund outright for a cheap DOA, but might require shipping-back if pricier.

A 20buk-30buk light I can “afford” to try taking apart to fix somehow, but a pricier one is often way too proprietary, welded-shut, etc., to keep people from doing just that.

09 F9 11 02 9D 74 E3 5B D8 41 56 C5 63 56 88 C0

Flashem
Flashem's picture
Offline
Last seen: 2 hours 49 min ago
Joined: 10/27/2017 - 16:28
Posts: 85
Location: The windy city

Flashem wrote:
PayPal case opened..! Here was my message to BANGGOOD via PayPal response! (First claim ever!)

“Box shipped out empty 2 times…! Contacted seller customer service the day of delivery and included multiple emails on different days including video of package opening… They don’t respond through the same email, they send a new email with silly questions and ridiculous answers! Again, I sent first email the day this happened and everyday after anther silly response… Today was the last straw.. It was crystal clear the package was shipped empty once again.. See FedEx package weight..! Shipped directly from seller empty! The flashlight and battery alone would weight more than this box..
Link of video taken of second empty box.. https://youtu.be/92azDJccJVE

Guys, I can’t include the picture because I don’t use an image site, however, the weight of this box shipped out with FedEx at 0.9lbs…..! The flashlight is 166g dry now add a 21700 battery to that..! Unreal… I really wanted this light Sad

PayPal Response from BANGGOOD..

Dear Customer,

Sorry for all the inconvenience caused.

We have already receive your dispute, then we will do our best to find the reason of this issue and send you a solution as soon as possible.

Thank you in advance for your understanding.

Best regards,

Banggood

- Banggood Technology Co., Limited, Tuesday, June 2, 2020 at 10:39:05 AM

Flashem
Flashem's picture
Offline
Last seen: 2 hours 49 min ago
Joined: 10/27/2017 - 16:28
Posts: 85
Location: The windy city

Flashem wrote:
Flashem wrote:
PayPal case opened..! Here was my message to BANGGOOD via PayPal response! (First claim ever!)

“Box shipped out empty 2 times…! Contacted seller customer service the day of delivery and included multiple emails on different days including video of package opening… They don’t respond through the same email, they send a new email with silly questions and ridiculous answers! Again, I sent first email the day this happened and everyday after anther silly response… Today was the last straw.. It was crystal clear the package was shipped empty once again.. See FedEx package weight..! Shipped directly from seller empty! The flashlight and battery alone would weight more than this box..
Link of video taken of second empty box.. https://youtu.be/92azDJccJVE

Guys, I can’t include the picture because I don’t use an image site, however, the weight of this box shipped out with FedEx at 0.9lbs…..! The flashlight is 166g dry now add a 21700 battery to that..! Unreal… I really wanted this light Sad

PayPal Response from BANGGOOD..

Dear Customer,

Sorry for all the inconvenience caused.

We have already receive your dispute, then we will do our best to find the reason of this issue and send you a solution as soon as possible.

Thank you in advance for your understanding.

Best regards,

Banggood

- Banggood Technology Co., Limited, Tuesday, June 2, 2020 at 10:39:05 AM

My response.

Yes, this was sent to customer service on the 23rd.. So why has this not been resolved, why do I continue to get pushed around with terrible responses, why am I still waiting for a refund?! I have a list of emails from customer service that make no sense to my claims and yet I’m still being pushed around here..

jp9mm
Offline
Last seen: 25 min 22 sec ago
Joined: 03/30/2020 - 12:14
Posts: 89

Can you please send video of your neighbor opening package?
Maybe contact your local police to open report.
Thanks for your understanding! We’re all in this together, Stay safe!

mortuus
mortuus's picture
Offline
Last seen: 6 hours 20 min ago
Joined: 12/16/2014 - 09:33
Posts: 2675
Location: Sweden

just do a paypal case… pointless trying to talk to them.. they probably have orders from higher up to make u lose time only nothing else….

...where Frugal meets with Flashlight!

Rexlion
Online
Last seen: 7 min 38 sec ago
Joined: 05/18/2019 - 16:59
Posts: 638
Location: Okla.

Another Banggood purchaser gets banged good and hard! Welcome to the club.

Nowadays I am very reluctant to order anything shipped from the far east. In the past year all I’ve ordered that way is a LT1, a D4V2, and a Noctigon K1 90.2; even though they were from sellers folks aren’t complaining about, I still cringed and held my breath wondering if they would get waylaid along the shipping route. No way would I order again from BG.

Mr.Shnatter
Offline
Last seen: 5 hours 19 min ago
Joined: 03/20/2020 - 23:35
Posts: 19

Wow! I haven’t been here in weeks. And my package that I ordered on march 30 hasn’t arrived. Banggood tracking still has the last entry as:

May 11 – Origin Post is Preparing Shipment, We have received notice that the originating post is preparing to dispatch this mail piece.

And I’ve messaged them through their website when logged in. is there a place to see those messages? Cause I haven’t gotten anything in email from them and can’t find a place where my messages / their (lack of) reply would be on their website.

I disputed with the credit card company. Immediate credit for the $20 something dollars I paid (after Banggoods higher price, then sales, then coupons…).

Now to actually go and buy a couple Convoy S2+ or similar at a good price. (I DID like the $10.50 each for the 2 lights). Any recommendations on deals / places? Good to know AliExpress is better than banggood.

and for the people saying paypal sides with the vendor…. or I guess anyone reading – whats your thinking on paying through paypal vs. a credit card? My thinking is to go with the credit card company – less middlemen if there’s a problem and the bank sees all my charges / will side with me over a relatively trivial amount vs. my much larger purchases overall.

And as a side note, speaking about a non-US company…

I got a US Bank credit card recently just to ring up charges to get the sign up bonus. I paid for a web service from a US company. The vendor has you pay through paypal. And you are paying a UK subsidiary of this US company. I paid through paypal in dollars.

US bank added a 2% foreign transaction fee because it went to a non US company. (it would have been 3% if the payment was in a non-US currency). Ever hear of that? That a bank charges a foreign processing fee for a transaction in dollars but the seller is not in the US? I always heard the recommendation to avoid a foreign transaction fee when traveling outside US is to pay in USD (yeah, the bank might get a better exchange rate, but then hit you with the 3%_. Or the better answer – get a credit card with no foreign transaction fees.

https://answers.usbank.com/answers/s/article/What-is-the-charge-for-usin...

stay safe!

Mr.Shnatter
Offline
Last seen: 5 hours 19 min ago
Joined: 03/20/2020 - 23:35
Posts: 19

Another week, another email to banggood with no reply (when you send ‘an email’ to them through their website, is there a place to see what you sent / get a reply? I don’t get an email back from them. And sending what they call ‘an email’ from their web page, I have no log of it.

Anyone know an email address to send a real email to them?

Unloco
Offline
Last seen: 1 hour 22 min ago
Joined: 01/27/2018 - 16:17
Posts: 412
Mr.Shnatter wrote:
… Anyone know an email address to send a real email to them?

cservice@banggood.com

If you don’t get a reply try to send a PM to Banggood .

Mr.Shnatter
Offline
Last seen: 5 hours 19 min ago
Joined: 03/20/2020 - 23:35
Posts: 19

thanks Unloco! I sent to both. The user on BLF posts 1x ever couple months. Hopefully they lurk / PM more often than that.

Unloco
Offline
Last seen: 1 hour 22 min ago
Joined: 01/27/2018 - 16:17
Posts: 412
Mr.Shnatter wrote:
thanks Unloco! I sent to both. The user on BLF posts 1x ever couple months. Hopefully they lurk / PM more often than that.

It is seen that they continue the same or worse … then I show you what I did … http://budgetlightforum.com/comment/1515260#comment-1515260

It took time (over a month) but it worked.

PS. My journey started here:http://budgetlightforum.com/comment/1500037#comment-1500037

lazerEagle
lazerEagle's picture
Offline
Last seen: 47 min 35 sec ago
Joined: 05/20/2020 - 21:11
Posts: 60
Location: Australia

I have spent thousands on banggood over the years.. shipping is slow but the range is good. You have to be careful with the reviews they are overly positive even on crap products, best to have a community backing the product. I have risked it on a few items and usually ended up with OK products. Once I got some random component that must have been for someone else, no big deal.

I now have to pay GST and more often shipping which I never did previously, this is not so cool. I always pay with paypal and don’t have a problem, only once I’ve had to escalate a refund to paypal but it was refunded without a fuss.

In summary for stuff that you can’t get anywhere else and I’m happy to wait I’ll still use it occasionally, only with paypal.

- the best way to predict the future is to create it -

Flashem
Flashem's picture
Offline
Last seen: 2 hours 49 min ago
Joined: 10/27/2017 - 16:28
Posts: 85
Location: The windy city

Flashem wrote:
Flashem wrote:
Flashem wrote:
PayPal case opened..! Here was my message to BANGGOOD via PayPal response! (First claim ever!)

“Box shipped out empty 2 times…! Contacted seller customer service the day of delivery and included multiple emails on different days including video of package opening… They don’t respond through the same email, they send a new email with silly questions and ridiculous answers! Again, I sent first email the day this happened and everyday after anther silly response… Today was the last straw.. It was crystal clear the package was shipped empty once again.. See FedEx package weight..! Shipped directly from seller empty! The flashlight and battery alone would weight more than this box..
Link of video taken of second empty box.. https://youtu.be/92azDJccJVE

Guys, I can’t include the picture because I don’t use an image site, however, the weight of this box shipped out with FedEx at 0.9lbs…..! The flashlight is 166g dry now add a 21700 battery to that..! Unreal… I really wanted this light Sad

PayPal Response from BANGGOOD..

Dear Customer,

Sorry for all the inconvenience caused.

We have already receive your dispute, then we will do our best to find the reason of this issue and send you a solution as soon as possible.

Thank you in advance for your understanding.

Best regards,

Banggood

- Banggood Technology Co., Limited, Tuesday, June 2, 2020 at 10:39:05 AM

My response.

Yes, this was sent to customer service on the 23rd.. So why has this not been resolved, why do I continue to get pushed around with terrible responses, why am I still waiting for a refund?! I have a list of emails from customer service that make no sense to my claims and yet I’m still being pushed around here..

Fellas… I’m still going at it.. but WOW.. PayPal disputes are a joke! I’m really curious to see how this goes.. So, I gave them 3 days to respond to my messages and no reply. I then forwarded this case to resolution because I knew BANGGOOD was just beating around the bush anyhow… After forwarding claim for PayPal to investigate they give the seller (BANGGOOD) 20 days to respond..! I’m thinking holy sh*t this can take forever..

Needless to say, today I got an email from PayPal, I seen the highlighted refund.. I thought SWEET but NOPE.. Message said, Your refund will be issued as soon as you send the item back and shipping confirmation is accepted!! Facepalm I’m NOT kidding! In order for me to even respond to this case I have to provide a tracking number or it will be case closed on the 18th and nothing else I can do Angry .. A F**king joke IMO!

I finally found a number to call PapPal, after 30 minutes of going through prompts, I just kept saying SPEAK to someone, SPEAK to someone (its not an option).. All of a sudden it changed tone and started to ring.. I said to myself, “holy Sh*t I’m actually going to talk to someone!!” NOPE.. a message recording said, Sorry due to Corona Virus customer service is permanently closed..! Facepalm I can’t make this crap up..!

So getting back to my claim.. In order for me to respond I had to confirm a valid tracking number.. What other number better to provide than the one they gave me. Evil .! HAHA.. I already got an email as the seller to me the buyer that the item was shipped LMAO Crazy … This is what I would call bypassing a systems catch 22!!

In 5 days PayPal will now review this information and I better get my money back.. If not my credit card company is my last resort… Sad

Someone here mentioned how horrible PayPal dispute system was and they weren’t kidding… I’ll keep you all updated with the outcome of this case..

And for all you viewers, here are my included PayPal messages up to date and today’s message as well..

Your conversation with the seller
You

Box shipped out empty 2 times…! Contacted seller customer service the day of delivery and included multiple emails on different days including video of package opening… They don’t respond through the same email, they send a new email with silly questions and ridiculous answers! Again, I sent first email the day this happened and every day after another silly response… Today was the last straw.. It was crystal clear the package was shipped empty once again.. See FedEx package weight..! Shipped directly from seller empty! The flashlight and battery alone would weight more than this box.. Link of video taken of second empty box.. https://youtu.be/92azDJccJVE June 2, 2020 at 10:37:39 AM PDT
Dear Customer, Sorry for all the inconvenience caused. We have already receive your dispute, then we will do our best to find the reason of this issue and send you a solution as soon as possible. Thank you in advance for your understanding. Best regards, Banggood June 2, 2020 at 10:39:05 AM PDT
You
Yes, this was sent to customer service on the 23rd.. So why has this not been resolved, why do I continue to get pushed around with terrible responses, why am I still waiting for a refund?! I have a list of emails from customer service that make no sense to my claims and yet I’m still being pushed around here.. June 2, 2020 at 12:23:21 PM PDT
You
Hello.. Still waiting for my refund!? https://youtu.be/92azDJccJVE June 4, 2020 at 2:32:58 PM PDT
June 8, 2020 escalated to PayPal
Your notes
Box shipped out empty 2 times…! Contacted seller customer service the day of delivery and included multiple emails on different days including video of package opening… They don’t respond through the same email, they send a new email with silly questions and ridiculous answers! Again, I sent first email the day this happened and every day after another silly response… Today was the last straw.. It was crystal clear the package was shipped empty once again.. See FedEx package weight..! Shipped directly from seller empty! The flashlight and battery alone would weight more than this box.. Link of video taken of second empty box.. https://youtu.be/92azDJccJVE
June 10, 2020
Your notes
Here’s the tracking number and weight of the item you sent again as well.. I’m unable to tack on the cost for return, if you want an empty box you can pay for it, this is absurd! You guys sure know how to work the system.. If my dispute was item not received you would have shown a tracking number saying I got it. Therefore, “item not described” was my only option.. So you send an empty box shows received, I include a video of me opening the package, and PayPal requires buyer to pay shipping for an empty box…!? HA..! Shipping an empty box back to you guys is a joke at best.. Here’s the video again of the empty box. https://youtu.be/92azDJccJVE8 Tacking number ************* , FedEx

So there you have it… but that email I got back from PayPal, being the buyer and seller is just price less.. Big Smile

I hope the look on BG customer service face is like OH NO that Sli MOFO is gonna get us now…

BOOM *DROPS THE MIC..

Pages